Tani kurier casualowo

Tani kurier casualowo

Mimo iż pandemia spowodowała ogólne spowolnienie gospodarcze, e-handel w jej trakcie wyraźnie zwiększył obroty: odsetek internautów robiących zakupy on-line wzrósł o 11 pkt proc., do poziomu ok. 70%. Przez dwa miesiące zakupy w sieci były jedynym sposobem zdobycia wielu produktów, a dla większości sklepów był to jedyny sposób na utrzymanie sprzedaży. Konieczność kupowania on-line sprawił też, że zainteresowało się tym trochę klientów, którzy dotąd robili zakupy wyłącznie stacjonarnie. Jest to więc dobry moment żeby przyjrzeć się polskiemu e-commerce. Nie zapominajmy przy tym, że e-handel nie istnieje bez logistyki. Tani kurier jest w tej branży kluczem do sukcesu.

Wpis sponsorowany

Tani kurier z ciuchami i butami

Najczęściej kupowanymi w polskim internecie produktami są ubrania, akcesoria i dodatki: według raportu Gemius dla e-commerce Polska 2020 aż 69% internautów kupiło on-line jakieś produkty z tej grupy w ciągu ostatniego roku. Także wśród osób kupujących w zagranicznych sklepach internetowych to są najczęściej kupowane produkty: aż 47% respondentów z tej grupy nabyło odzież, akcesoria, lub dodatki w zagranicznym serwisie sprzedażowym w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie. Dodatkowo, 25% z nich kupiło on-line odzież sportową. Kim są nabywcy tych wszystkich ubrań? Nie będzie wielkim zaskoczeniem jeśli powiemy, że badania opinii sugerują, że zdecydowanie częściej odzież i dodatki kupują kobiety: ponad trzy czwarte (77%) klientek e-commerce nabyło ubrania, dodatki i akcesoria w ciągu roku poprzedzającego badanie, podczas gdy mniej niż ⅔ (61%) mężczyzn uczestniczących w badaniu dokonało takich zakupów. Internauci kupujący ubrania to głównie osoby młode: aż 80% respondentów w grupie wiekowej 15-34 lat nabyło produkty z tej kategorii. A trzeba przy tym brać pod uwagę, że młodsi klienci e-commerce w ogóle robią mniej zakupów on-line niż osoby w średnim wieku. To wskazuje jak ważnym nabytkiem są dla nich ubrania i dodatki. Natomiast najmniejszą grupę stanowią osoby w wieku 50+ lat, co nie jest zaskoczeniem, bo osoby z tej grupy wiekowej w ogóle rzadziej robią zakupy w sieci. Nie ma wielkiej różnicy w nawykach zakupowych zależnie od wykształcenia respondentów: każdy musi się ubrać; odzież to egalitarny produkt. Natomiast skłonność do kupowania ubrań jest skorelowana z sytuacją majątkową kupujących: internauci, którzy dobrze oceniają swoją sytuację finansową, kupują więcej produktów ze wszystkich kategorii, w tym także ubrań, akcesoriów i dodatków.

Przeczytaj koniecznie ->  Nowa odsłona!

Drugą kategorią produktów najczęściej kupowanych w polskim e-commerce są buty, których zakup w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie zadeklarowało 58% ankietowanych. Podobnie, ok ¼ (28%) osób dokonujących zakupów w serwisach zagranicznych nabyło obuwie (tak więc tu również jest to druga najpopularniejsza kategoria produktów). Tu również, jak można się domyślić, kobiety robią takie zakupy nieco częściej. Nie jest to jednak taka wielka różnica: aż 56% mężczyzn deklaruje, że kupiło buty w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w porównaniu do 60% kobiet.

Tani kurier – to się liczy

Tani kurier nie bez powodu pojawia się w tytule tego artykułu. Według wspomnianego raportu Gemius o e-commerce w Polsce, jest on drugą najczęściej wykorzystywaną metodą dostawy zamówień ze sklepów internetowych. Znajduje to również potwierdzenie w to badaniach przeprowadzonych w kwietniu 2020 przez  Kantar Polska. Oznacza to wprawdzie spadek usług kurierskich w rankingu w porównaniu do badań opinii z lat poprzednich, ale jednocześnie kurier pozostaje preferowaną metodą dostawy, nawet jeśli klienci e-commerce korzystają z niej rzadziej niż kiedyś: aż ¾ ankietowanych wskazuje, że ta forma doręczenia przesyłek motywuje ich do robienia zakupów w sieci. Możemy więc raczej mówić o wzroście popularności Paczkomatów (które według obu badań są obecnie najczęściej wykorzystywaną metodą przesyłki zakupów z e-commerce). Być może za zmianę na pozycji lidera odpowiada cena obu usług. Większość internautów kupujących w e-commerce zgadza się z twierdzeniem, że zakupy w sieci są tańsze niż w sklepach stacjonarnych (ok. 70% respondentów badania Gemius tak uważa). Równie wielu twierdzi, że wśród czynników, które motywują ich do robienia zakupów w internecie, są niższe ceny. A nie można przecież zapomnieć, że w obliczu ostrej konkurencji cenowej między sklepami on-line, to cena dostawy może decydować o koszcie całej transakcji. Tak więc tani kurier może być właśnie tym czynnikiem, który zdecyduje o wyborze konkretnej oferty. Szczególnie, że ankietowani wskazywali również, że problemami, z którymi mają najczęściej się spotykają kupując on-line, są właśnie wysokie koszty oraz długi czas oczekiwania na przesyłkę. Oba te problemy rozwiązuje skutecznie wiarygodny tani kurier.

Wielbiciel mody męskiej i rewelacyjnego stylu prawie od dekady. Zmienia polskie ulice, uczy stylu i sztuki łączenia ze sobą ubrań już od wielu lat, dając przy tym praktyczne rady i ogromną ilość inspiracji. "Granice dla mnie nie istnieją, a styl może zyskać każdy, wystarczy zgłębić wiedzę na Casualism!".

One Comment

  1. Bartek Reply

    W sumie ja do zakupów online przekonałem się właśnie „dzięki” pandemii. Wcześniej zawsze wolałem obejrzeć, pomacać i myślałem, ze nie da się inaczej 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *